Bransoletka 'Never give Up!'


Różowa wstążeczka to symbol walki z rakiem piersi. 

Celem akcji Różowa wstążka jest zapoznanie ludzi z problematyką raka piersi, co osiągnąć można przez:
  1. Zapobieganie – udzielając informacji o raku piersi i naukowych badaniach nad nim
  2. Wykrywanie – starając się ograniczać przypadki raka piersi wynikające z zaniedbania
  3. Leczenie – udzielając informacji o dostępnych terapiach
  4. Pielęgnacja (pochorobowa) – udzielając pomocy i zapewniając usługi protetyczne

Różowa wstążka została po raz pierwszy zaprezentowana przez Amerykańskie Stowarzyszenie Raka Piersi. W roku 1990 podczas „biegu po zdrowie” rozdane zostały różowe czapki z daszkami. Rok później każda uczestniczka otrzymała różową wstążkę od organizatorów biegu – New York City Race.

W roku 1992 redaktor naczelny kobiecego czasopisma poświęconego sprawom zdrowia – "Self" – Alexandra Penney pracowała nad drugim wydaniem specjalnego numeru pisma, poświęconego rakowi. Evelyn Lauder, będąca wtedy najwyższym wiceprezesem Estée Lauder przyjęła zaproszenie Penny, by pełnić rolę gościnnego redaktora NBCAM. Penney i Lauder postanowiły zaprezentować Różową Wstążkę jako symbol walki z rakiem. Według pierwotnego założenia Evelyn miała rozprowadzić wstążkę w sklepach kosmetycznych Nowego Jorku. Ona jednak postanowiła rozprowadzić wstążkę w całym kraju. Penny i Evelyn jeszcze nie były zdecydowane jaki wybrać kolor.

W tym samym czasie 68-letnia Charlotte Hayley była bardzo zajęta swoją kampanią mającą na celu wprowadzenie Brzoskwiniowej Wstążki jako symbolu walki z rakiem piersi. Sprzedawała wstążki wraz z kartą informującą, że: "roczny budżet państwowego instytutu raka piersi National Cancer Institute wynosi 1,8 miliarda dolarów ale tylko 5% tej kwoty przeznaczone jest na zapobieganie raka piersi. Pomóż nam obudzić prawodawców i Amerykę! Noś tę wstążkę!" Wiadomość ta rozniosła się szybko wzdłuż i wszerz Ameryki. Penny i Evelyn próbowały nakłonić Hayley do współpracy z nimi. Ta odmówiła jednak, motywując to twierdzeniem, że obie panie są – według niej – zbyt komercyjne.

Mimo wszystko Penny i Evelyn po pewnym czasie zdecydowały, że symbolem walki z rakiem piersi będzie Różowa Wstążka, użyta wcześniej w r. 1990.


Międzynarodowa Różowa Wstążka
Celem tej organizacji jest stworzenie wzajemnie wspierającej się wspólnoty międzynarodowej oraz obsługa i dostarczanie informacji specjalistom, pacjentom oraz osobom z nimi związanych na temat akcji dotyczących raka piersi. Międzynarodowa Wstążka jest również inicjatorem powstania Pink Ribbon Award.

Pink Ribbon Award w innych językach : 
Hiszpański: Lazo Rosado
Francuzki: Ruban Rose
Włoski: Nastro Rosa
Niemiecki: Rosa Schleife
Holenderski: Roze Lint
Duński: Lyserøde Sløjfe
Czeski: Růžová Stužka
Fiński: Roosa Nauha
Norweski: Rosa Sløyfe
Polski: Różowa Wstążka
Rosyjski: розовая лента
Szwedzki: Rosa Bandet
Turecki: Pembe Kurdele
Japoński: ピンクリボン
Chiński: 粉红丝带


Pieniążki ze sprzedaży tej bransoletki zasilą konto fundacji Pink Ribbon Foundation 

Zapraszam do sklepu ETSY.com

Pozdrawiam 

Brak komentarzy